Fælles forretningsorden for udvalgene under Beboerrådet på Kagså Kollegiet

1. Formål
1.1 Generelle formål:
Det generelle formål med udvalgene er at drifte og vedligeholde kollegiets fællesfaciliteter, samt at udlåne kollegiets lokaler, værktøjer og redskaber som er tilgængelige for udlån, så det imødekommer flest mulige beboere.

1.2 Udvalgenes særskilte formål:
Cafeudvalget: Drifte cafeen, afholdelse af aktiviteter på kollegiet, vedligeholdelse af cafeen.
Centerudvalget: Udlåne centeret og vedligeholdelse af centeret.
Fitnessudvalget: Rengøring og vedligeholdelse af fitnessrum.
Værkstedsudvalget: Udlåne værktøj, haveredskaber og værksted, og vedligeholdelse af værktøj, haveredskaber og værksted.

2. Struktur og medlemmer
2.1 Et udvalg skal bestå af min. 3 medlemmer og max. 5 medlemmer.
2.2 Arbejdet er frivilligt og ulønnet
2.3 Udvalget skal minimum være repræsenteret med et medlem på beboermødet, såfremt det ikke er muligt, meddeles dette til beboerrådet inden beboermødet.
2.4 Beboerrådet inviterer én gang pr. kvartal til udvalgsmøde sammen med beboerrådet. Invitation sker pr. mail. Mailen skal besvares. Sker dette ikke vil det pågældende medlem blive udmeldt af udvalget.
2.5 Det er ikke muligt at være medlem af Beboerrådet og et udvalg samtidig.
2.6 Det er ikke muligt at være flere personer fra samme husstand i samme udvalg.
2.7 Fratrædelse sker personligt til Beboerrådets e-mail.

3. Beslutningsprocedure
3.1 Der skal arbejdes mod fuld enighed i udvalget gennem debat og kompromis. Såfremt dette ikke er muligt, er det flertallets stemme som er til grundlag for beslutningerne.
3.2. Ved stemmelighed forkastes forslaget, og der udarbejdes et nyt forslag, hvorefter beslutningsprocessen gentages indtil der er flertal for beslutningen.
3.3 Der skal laves beslutningsreferat ved hver beslutning, som udvalget foretager. Referatet skal sendes til Beboerrådet via mail.

4. Økonomi
4.1 Beboerrådet fører regnskab for udvalgene.
4.2 Udvalgene indberetter indkøb til Beboerrådet.
4.3 Udvalgene står selv for at lave indkøb med udgangspunkt i det rammebeløb, der tildeles på et beboermøde.

5. Ændring af forretningsorden
5.1 Ændring af denne forretningsorden foretages kun af Beboerrådet, og ændringer skal godkendes på et beboermøde. Ændringer virker ikke med tilbagevirkende kraft.

6. Ikrafttræden
6.1 Denne fælles forretningsorden for udvalgene under Beboerrådet er godkendt på beboermøde d. 23.03.2023. Alle forretningsordner, der er udarbejdet af udvalgene og godkendt på tidligere beboermøder, ophører ved ikrafttræden af denne forretningsorden. Denne forretningsorden træder i kraft. d. 23.03.2023. 

Translate »

KAGSÅ KOLLEGIET

ET KOLLEGIE I GRØNNE OMGIVELSER